۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۶۰۰۵۸۳
در نطق‌های میان دستور پارلمان مطرح شد؛

دولت پاسخگوی گرانی‌ها نیست| افزایش حقوق‌ها متناسب تورم باشد

دولت پاسخگوی گرانی‌ها نیست| افزایش حقوق‌ها متناسب تورم باشد
وکلای ملت در صحن علنی پارلمان از دولت خواستند بیش از پیش به وضع آشفته بازار و گرانی‌ها توجه کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از وکلای ملت امروز یکشنبه ۱۹ اسفند سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

دیدار رهبر انقلاب با بشار اسد اوج موفقیت‌های ایران در راهبرد‌های بین المللی را نشان داد

شهرام کوسه غراوی نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، گفت: جهان امروز، دنیای پر تنشی است. در سالی که در حال پایان است هیچ کشوری در سرتاسر گیتی حاشیه امن و بدون دغدغه ندارد و حتی کشور‌های بزرگ غربی نیز همپای کشور‌های به اصطلاح در حال توسعه و جهان سومی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تشدید جنگ سرد بین آمریکا و اروپا از یک طرف، روسیه از طرفی دیگر و و ضعیت متزلزل ترامپ در مجلس امریکا، تعطیلی چندین روزه دولت آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، دیدار نمایشی ترامپ با رهبر کره شمالی نمونه بارز این ادعا است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نیاز به آرامش در کشورمان به ویزه دربعد سیاست خارجی دوچندان مهم جلوه می‌کند. دیدار رهبر انقلاب با بشار اسد نقطه مقابل بسیاری از رویداد‌های خارجی محسوب می‌شود، زیرا این دیدار نشان از اوج موفقیت‌های نظام ایران در راهبرد‌های بین المللی را نشان داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه و یکطرفه آمریکا بر خلاف مصوبات و قطعنامه سازمان ملل که به فکر دشوار کردن شرایط معیشت ملت بزرگ ایران است، با مقاومت مردم همچون ایستادگی در جنگ تحمیلی دفع خواهد شد. سیاست مداران و مسئولان باید توجه داشته باشند کشور در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی نیاز به همدلی و اتحاد در راستای حفظ و تقویت منافع ملی و عمومی دارد.

کوسه غراوی با اشاره به بیانه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانه راهبرد با هدف جهاد بزرگ ایران اسلامی از طرف رهبر انقلاب مطرح شد و همه مسئولان دلسوز باید در تمامی برنامه‌ها این سند را سرلوحه کار خود قرار دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی هر چند برخی از سیاست‌های دولت در حوزه اقتصادی انتقاد وارد است، ولی تصمیم گیری‌های بهتر و کارشناسی شده به ویژه در امور اقتصادی و زیربنایی را اولویت می‌دانم لذا پیگیری این مسائل باید در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش باید در دستورکار مسئولان باشد.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گرانی افسار گسیخته شرایط زندگی را بر مردم تنگ کرده است؛ در حوزه انتخابیه مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش محرومیت وجود دارد و مشکلات سخت معیشتی وجود دارد لذا می‌طلبد با عزمی جهادی چاره عاجل اندیشیده شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از حوزه فرهنگ این منطقه صحبت کنیم باید دست معلمان بزگر را ببوسیم که با وجود مشکلات زیاد در سنگر تعلیم و تربیت به انجام وظایف خود مشغول هستند لذا توجه به این قشر فرهیخته باید در اولویت کاری وزارت آموزش و پرورش باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: احکام رتبه بندی معلمان که بودجه کافی برایش پیش بینی شده و مصوبه بجای مجلس افزایش ۴۰۰ هزار تومانی برای حقوق معلمان در برداشت، با عمل و درایت مسئولان به نتیجه خوبی منجر شود تا این سرمایه عظیم جامعه مطالباتش محقق و به ثمر برسد.

کوسه غراوی افزود: همچنین در حوزه سلامت و درمان قشر فرهنگیان که با تاخیر در پرداخت هزینه‌ها روبرو است باید چاره جویی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: نظارت بر شیوه مدیریت این نوع خدمات فرهنگیان باید پاسخگو باشید؛ چرا وقتی فرهنگیان حق بیمه خودشان را پرداخت می‌کنند، با بی مهری و تاخیر در پرداخت و عدم پذیرش در برخی مراکز درمانی و داروخانه‌ها به دلیل عدم قرار داد با بیمه مربوطه مواجه می‌شوند؟.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۰ قانون جامعه ایثارگران و مصوبه هیات وزیران تعیین تکلیف بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته بر عهده بنیاد است. متاسفانه بنا به دلیلی مانند نبود اعتبار این افراد با مشکلات عدیده‌ای روبر هستند که باید در اسرع وقت پاره اندیشی کرد

وی ادامه داد: کمبود امکانات بیمارستانی، کمبود نیرو انسانی و تجهیزات درمانی، هزینه‌های بالای درمان، مشکلات بیماران صعب العلاج و ... عرصه را بر قشر مستضعف جامعه تنگ کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با وجو اینکه شرق گلستان از قطب‌های ورزشی بوده و سرمایه‌های بزرگ ملی را پرورانده، اما از کمبود فضای ورزشی رنج می‌برد که این امر در حوزه ورزش بانوان مشهودتر است.

کوسه غراوی افزود: آبرسانی به مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش هنوز کامل نشده است و در برخی از مناطق با تانکر آبرسانی می‌شود لذا تکمیل پروژه‌ها باید تسریع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در شرایط تحریم کشور بیشترین محصول استراتژیک کشاورزی را تامین می‌کند، اما از فقر صنایع تبدیلی رنج می‌برد که نشان از عدم توازن در مناطق در حال توسعه است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عدم تعیین تکلیف روستا‌های در مسیر سد چایلی در نقطه مرزی شهرستان مراوه تپه موجب سرگردانی چندین روستا در پایین دست سد شده و ادامه حیات در روستا را به بحران تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌های مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش راه‌های ارتباطی کارایی ندارد و گا‌ها راه‌ها هنوز شن ریزی نشده است و نیاز به روکش آسفالت دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: پروژه تعریض جاده ارتباطی مراوه تپه و کلاله که تردد بیش از ۱۰۰ روستا و ۳ شهر از آن صورت می‌گیرد به دلیل عدم تعریض به قتلگاه تبدیل شده و دارای نقاط حادثه خیز بسیاری است و باید بهینه سازی شود.

کوسه غراوی افزود: همچنین کمبود امکانات نجات نیز در این حوزه مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: عدم استقرار شعب بانک‌ها و ادارات در شهر‌های جدید التاسیس در شرق استان مشکلات مردم را مضاعف کرده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در دهه پنجم انقلاب باید شاهد توسعه، آبادانی، امنیت اقتصادی و فرهنگی کشور و ... باشیم که از مهمترین آرمان‌های انقلاب محسوب می‌شود.

لزوم توجه دولت به گرانی‌های سرسام آور

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام علی النقی (علیه السلام)، گفت: همینک که ملت شریف و بزرگ ایران سوار بر مرکب زمان به سوی پایان سال با همه فراز و نشیب‌ها، بیم‌ها و امید‌ها روان هستند و در آستانه ورود به سالی دیگر قرار داریم، عید نوروز را به محضر رهبر انقلاب و مردم به ویژه مردم حوزه انتخابیه‌ام تبریک می‌گویم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اثرگذارترین و مهم‎‌ترین رویداد‌های روز‌های گذشته، بیانیه تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب بود که نشانگر عمق نگاه راهبردی ایشان در خصوص عبور از مشکلات، هدفگذاری برای پیشرفت همه جانبه، تبدیل شدن به یک قدرت و مصونیت یافتن در برابر توطئه‌های دشمنان و نظام سلطه است که همگان مکلفند در اجرایی کردن پیام معظم له تمام قوای خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: سفر رئیس جمهور ایران به عراق، دیر، اما مبارک است چراکه ما با عراق ۱۳۰۰ کلیومتر مرز مشترک داریم و می‌توانیم از این ارتباط با عراق بهره برداری بیشتری داشته باشیم.

کمالی پور با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور بیان کرده است مبلغ ۱۱ میلیارد دلار به کالا‌های اساسی اختصاص یافته، ولی قیمت‌ها همچنان صعودی است به انتخاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به عنوان سکاندار جدید قوه قضاییه اشاره و اظهار کرد: این انتخاب که بعا اعتماد و ابلاغ مقام معظم رهبری صورت پذیرقت، امید را در بین مردم و کارکنان این قوه ایجاد کرد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: با توجه به سابقه طولانی وی در قوه قضاییه، امیدواریم وی با برنامه ریزی دقیق برای مبارزه با فساد و نابه سامانی‎های موجود در کشور با اجرای اصل ۱۴۲ و ۴۹ قانون اساسی گامی سازنده و ماندگار بردارد و با ایجاد اعتماد عمومی به سالم سازی جامعه کمک کند و فصل نوینی در مبارزه با رانت و زیاده خواهی ایجاد کند.

وی ضمن تقدیر از وزارت جهاد کشاورزی گفت: اخیرا مصوبه‌‎ای مبنی بر عدم صادرات برخی از محصولات را شاهد بودیم که جای گله مندی است و قابل ذکر است که به زودی محصول گوجه جنوب کرمان وارد بازار خواهد شد و با توجه به تناژ بالای این محصول از وزارت جهاد کشاورزی و صمت درخواست داریم موجبات صادرات این محصول را فراهم کنند تا اتفاقات سال گذشته برای مردم تکرار نشود.

کمالی پور افرود: رییس سازمان برنامه و بودجه در سفر خود به کرمان قول حل مشکل وام‌های مردم در حوزه بخشودگی سود و تأخیر را دادند تا کشاورزانی که تحت فشار بانک‌ها قرار دارند خلاص شوند، ولی اقدام عملی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی خطاب به رییس جمهور تصریح کرد: چه کسی در کشور پاسخگوی نوسانات و گرانی‌هاست، مگر صنعت خودرو در حوزه عملکردی وزیر صمت نیست؟ مگر گوشت قرمز، مرغ و محصولات دامی در حوزه عملکردی حوزه وزارت جهاد کشاورزی عضو کابینه شما نیست؟ مگر بانک‌های کشور تحت مدیریت وزیر اقتصاد زیر نظر شما قرار ندارد؟ این همه گرفتاری برای مردم مظلوم چه کسی ایجاد کرده است؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؛ این نحوه نظارت و کنترل در منظر و نگاه مردم ناتوانی در اداره امور و تمشیت نیاز‌های مردم قلمداد می‌‎شود که در مراجعات مردمی قابل لمس است که امیدواریم در این خصوص اقدامی عاجل صورت گیرد.

سال ۹۷ با گرانی‌های افسارگسیخته برای مردم به تلخی گذشت

سیدتقی کبیری نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با یادآوری انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی به ریاست قوه قضائیه توسط مقام معظم رهبری، گفت: این اقدام نویدبخش اجرای هر چه بهتر و دقیق‌تر عدالت و مبارزه با فساد و خیانت خواهد بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان با انتقاد از اینکه سال ۹۷ با گرانی‌های افسارگسیخته برای مردم به تلخی گذشت، افزود: هر چند که مردم با حضور بی نظیر در ۲۲ بهمن ماه دین خود را برای انقلاب، نظام، شهدا و رهبری ادا کردند، اما هنوز شرمندگی برای مسئولان باقی است که انتظار می‌رود در پایان سال ۹۷ و ۹۸ این تلخی با مدیریت جهادی مسئولان به شیرینی تبدیل شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در موضوع حقوق کارکنان دولت، در شان و منزلت آن‌ها تصمیم گیری نشد هر چند به حداقل قانع شدیم، اما متاسفانه مکاتبات و مصاحبه‌هایی که از دولتمردان مبنی بر اینکه چه میزان را عملی می‌کند و چه مقدار را عملی نمی‌کند جای تاسف دارد و این به منزله تضعیف جایگاه مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: حقوق برخی افراد ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان است، اما متاسفانه ما هنوز برای آن‌ها تصمیم گیری نکردیم، زیرا هنوز به عنوان نیروی رسمی دولت معرفی نشده اند و متاسفانه بیکار هستند و امیدشان به مجلس و دولت است.

کبیری با تاکید بر اینکه دولت باید از ریخت و پاش‌ها جلوگیری و با اشرافی گری مبازه کند، تصریح کرد: در این راستا باید خود پیشقدم‌تر باشد و امروز تبعیض‌ها مردم را رنج می‌دهد بنابراین باید مسئولان در تراز مردم زندگی کنند و خود را همتراز با مردم در رفتار و معیشت تنظیم کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه سوء مدیریت کشور را رنج می‌دهد، گفت: اینکه گفته می‌شود از ۴۰ میلیارد دلار صادراتی ۸ میلیارد دلار برگشت نخورده از سوء مدیریت و فساد خبر می‌دهد در این رابطه دولت باید در آستانه حلول سال جدید ورود و نظارت ویژه بر قیمت‌ها و گرانی‌ها داشته باشد که بیش از این کمر مردم زیر فشار گرانی‌ها خم نشود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر علوم در مورد استقلال دانشکده فنی شهرستان خوی ادامه داد: باید این دانشگاه به دانشگاه دولتی ارتقا یابد و این مطالبه چندین ساله مردم است.

وی از وزیر بهداشت خواستار تخصیص اعتبار لازم برای ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان خوی شد و گفت: تا بیش از این جامعه ورزشی با محدودیت مکانی ورزشی روبرو نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: از وزیر راه و شهرسازی انتظار می‌رود در مورد پایانه مرزی که امروز کشور همسایه پایانه را آماده کرده و منتظر است اقدام علمی و جدی در جاده و همچنین پایانه مرز اتفاق افتد اقدامات مناسب را انجام دهد، زیرا با دستور ویژه و حضور وزیر امکان پذیر است.

کبیری ادامه داد: از وزیر آموزش و پرورش درخواست می‌شود اعمال رتبه بندی و بیمه تکمیلی معمان را که مطالبه جدی آن‌ها است دستور دهند و درخواست می‌شود که شهرستان خوی که در کنکور جزو منطقه ۲ محسوب می‌شود به منطقه ۳ تغییر یابد تا ظرفیت‌ها و استعداد‌های شهرستان بتواند از این فرصت استفاده کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وزیر نیرو برای چندمین بار درخواست می‌شود که موضوع سد غازان را اجرایی را اعلام کند و بدانند به هیچ عنوان از این مطالبه حق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی همچنین افزایش حقوق شهرداری و کارکنان آن‌ها که از نظام هماهنگ تبعیت نمی‌کند را خواسته جدی کارکنان شهرداری دانست.

خط فقر به ۴ میلیون تومان رسیده است

احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) گفت: ماه رجب ماه شادی را به مردم عزیز تبریک عرض نموده و همچنین پیشاپیش سال نو را نیز تبریک می‌گویم و سالی پر از خیر و برکت برای مردم عزیز ایران آرزومندم.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، در ادامه افزود: انتصاب آیت‌الله رئیسی را به سمت ریاست قوه قضاییه تبریک عرض نموده و برای ایشان آرزوی توفیق در این منصب خطیر را دارم، امیدورام با نصب العین قرار دادن، توصیه‌های هشت گانه مقام معظم رهبری، که نکات اساسی و حیاتی را در حوزه قضا فرمودند، مشکلات این حوزه کمتر شده و قوه قضاییه بیش از گذشته در راه عدالت و مبارزه با فساد روز افزون که خواسته به حق رهبری و مردم عزیز می‌باشد گام بردارد. همچنین در خصوص بازداشت‌ها ضروری است تمهیداتی اندیشیده شود تا قوه قضاییه محور قرار بگیرد و از بازداشت‌های سوال برانگیز که می‌تواند هزینه‌های سنگینی را برای کشور ایجاد نماید پیشگیری شود.

عضوکمیسیون بهداشت، درمان مجلس با اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت: از دولت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه و همکاران عزیز در مجلس شورای اسلامی که در شرایط سخت اقتصادی و کمبود منابع با برنامه‌ای فشرده، این بودجه را به تصویب رساندند تشکر می‌کنم و از اینکه سعی شد در جنبه‌های مختلف عدالت محوری و توجه بیشتر به طبقات کم درآمد، مد نظر قرار گیرد قابل تقدیر است. از جمله این موارد افزایش کف حقوق‌ها و اصلاح نسبی حقوق‌های پایین، افزایش سقف معافیت‌های مالیاتی برای حقوق‌های پایین، افزایش پلکانی مالیات بر حقوق‌های بالا تا ۳۵ درصد، مکلف شدن دولت برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تصویب مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان به این منظور، مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای قانون رتبه بندی معلما، شفافیت دریافتی شرکت‌های دولت، چهارده میلیاد تومان با نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالای اساسی، افزایش مستمری کمیته امام و بهزیستی، امیدواریم در مورد کارگران عزیز نیز با لحاظ کردن همه جوانب حداکثر مساعدت در افزایش حقوق این عزیزان مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در کشور ما یکی از ناعادلانه‌ترین نظام‌های پرداختی وجود دارد افزود: درمورد افزایش حقوق‌ها طبق برنامه پنج ساله ششم باید متناسب با تورم باشد و قطعا هدف قانون‌گذار هم حفظ قدرت خرید مردم بوده است، اما با توجه به خط فقر که حداقل ۴ ملیلون تومان است و تورم که حداقل ۳۰ درصد است، بی تردید اگر حقوق‌ها یک ملیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یابد قدرت خرید مردم ثابت باقی خواهد ماند، اما مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت در این شرایط دشوار اقتصادی که فشار مضاعفی به طبقات کم درآمد جامعه وارد شده است، بیشتر به این قشر توجه کند، البته دولت محترم نیز همین سیاست را دنبال می‌کند، امیدواریم افزایش حقوق‌ها طوری باشد که شکاف درآمدی و مشکلات معیشتی مردم عزیزمان را کم کند.

همتی با بیان اینکه آب امروز به عنوان یکی از چالش‌های جدی کشور مطرح است، تصریح کرد: برای فائق آمدن براین مشکل اساسی قانون محور قرار گیرد، قانون توزیع عادلانه آب و سایر قوانین مرتبط و مراجع کارشناسی ذی‌ربط باید برای همه ما فصل الخطاب قرار بگیرد تا بتوانیم ضمن افزایش بهره وری آب الزامات منابع موجود در کشور و همینطور اب‌های سرزمینی از جمله دریا‌ها شمال جنوب استفاده مناسب و بهینه نماییم بویژه اینکه کشور‌های حاشیه این دریا‌ها از جمله دریای خزر از این آب استفاده می‌کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس اظهار کرد: با توجه به حجم دریای خزر و ورودی‌های این دریا و اتصال خزر به دریای سیاه از راه رود ولگا که اخیراً نیز توافق نامه‌ای بین کشور‌های رمانی، اذربایجان، گرجستان و ترکمنستان برای کشتیرانی بین دریای سیاه و خزر امضا شده است می‌تواند هم توسعه اقتصادی منطقه را به همراه داشته باشد و هم نگرانی‌ها درمورد پسروی آب خزر را کاهش دهد اگر چه میزان برداشت آب سالیانه یک ۸۰۰ هزارم حجم این دریا است.

وی در ادامه مطرح کرد: قطعاً تاییدیه سازمان محیط زیست مصوب کمیسیون ماده ۲۱۵ و ردیف بودجه برای این پروژه از طرف دولت و مجلس به معنی توجه به همه جنبه‌های لازم برای انتقال آب خزر می‌باشد، امیدواریم همه ما نظرات کارشناسی و علمی و منافع ملی را به نظرات منطقه‌ای ترجیح دهیم، تا مشکلات کشور در زمینه آب کمتر شود.

عضوکمیسیون بهداشت، درمان مجلس با تشکر از از وزارت راه شهرسازی به خاطر استقرار ساختار جدید ادارات کل تابعه در استان سمنان که باعث شد روند اجرای پروژه‌های این حوزه سریع‌تر شود افزود: در مورد بیمارستان ۱۵ خرداد مهدی شهر که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از مسئولان وزارت راه شهرسازی می‌خواهیم در این امر تسریع بفرمایند تا مردم عزیز این خطه از این بیمارستان استفاده لازم را ببرند، همچنین درمورد چهار بانده کردن جاده سمنان-معلمان امیدورایم در این امر تسریع گردد تا به عنوان کریدر شمال-جنوب مد نظر قرار گیرد، همچنینی برای پرواز‌های فرودگاه سمنان نیز برنامه ریزی شود و نکته آخر بنده در خصوص بیمارستان سوانح سوختگی و مرکز سرطان است امیدوارم وزارت بهداشت در این امر جدیت بیشتری داشته باشد.

سر برآوردن پیاپی سلطان‌ها در کشور اسباب شرمندگی همه ماست

علی قربانی نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در صحن بهارستان گفت: ما در مجلس باید نسبت به دفاع از حقوق ملت، پایبندی به قانون و آزادی مردم مصر باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خواستار تبیین دستاورد‌های نظام در آغاز پنجمین دهه پیروزی انقلاب اسلامی شد و افزود: ضمن تشریح و تبیین دستاورد‌های بزرگ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید نداشته‌ها، مشکلات و تنگنا‌های روح‌آزار که این مردم صبور را به ستوه آورده با صدای رسا به گوش مسؤولان ارشد نظام برسانیم و با پافشاری بر اجرای اصول قانون اساسی از تمام ظرفیت‌های این میثاق ملی برای احقاق حقوق موکلانمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید صادقانه و شجاعانه به نسل جوان بگوییم که با وجود همه دستاوردها، شرایط امروز کشور زیبنده مردم و انقلاب نیست. پذیرفتنی نیست که مردم دارای فرهنگ و تمدن ایران با ابرچالش‌های فقر، بیکاری، تورم لجام گسیخته، بحران آب و محیط زیست و مشکلات بانکی و بودجه‌ای روبرو باشند. بیایید برای همه ناتوانی‌ها، بدعهدی‌ها، نارسایی‌ها و ناکامی‌ها از مردم صبور و سربلند ایران صمیمانه عذرخواهی کنیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس ریشه ۸۰ درصد مشکلات کشور را نتیجه سوء مدیریت مسؤولان دانست و افزود: نقدینگی جاری کشور بالغ بر ۱۷۵۰ هزار میلیارد تومان است پس مشکل، کاهش فروش نفت نیست. مگر در دولت‌های نهم و دهم بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار نفت نفروختیم، اما به دلیل اعمال سیاست‌های غلط این دو دولت با منفی ۶ درصد رشد اقتصادی، تورم ۴۰ درصدی و دو برابر شدن تعداد فقرا روبرو شدیم.

قربانی پرسید: مگر سیاست‌های غلط ارزی در دولت روحانی میلیارد‌ها دلار را به باد نداد؟ مگر ۱۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی اختصاص نیافت، اما به دلیل سوء مدیریت و رانتخواری عده‌ای سودجوی خائن طی یک سال گذشته گوشت گوسفند ۹۸ درصد، گوشت گاو ۸۸ درصد، گوشت مرغ ۸۷ درصد، برنج ۷۵ درصد و رب گوجه‌فرنگی ۲۳۱ درصد گران شد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: نابرابری‌های اجتماعی، شکاف طبقاتی کارکنان دولت، تبعیض بین کارکنان دولت و بی‌مهری نسبت به بازنشستگان به سوهان روح این عزیزان و خانواده‌های این عزیزان تبدیل شده است. سقوط ۸۵ درصد بازنشستگان زیر خط فقر مایه تاسف و شرم‌ساری‌ماست، اما تاسف‌بارتر این است که بازنشسته‌ای با مدرک دکترا در یک دستگاه دولتی ۲۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اما همان فرد در دستگاه دیگر دولتی دو میلیون تومان حقوق می‌گیرد. در کشوری با این همه تنگنا‌های اقتصادی عده‌ای فرصت‌طلب با رانت و فساد، میهن را به تاراج می‌دهند و اقدامات انبوه دستگاه‌های نظارتی کشور موثر واقع نمی‌شود. سر برآوردن پیاپی سلطان‌ها در کشور اسباب شرمندگی همه ماست که نمونه آن سلطان سکه، قیر، شکر و ... است. /۸۵۶/پ201/ق
ارسال نظرات